Monday, April 26, 2010

Class 1 - Week 4 (2 Bouncing balls)


Hi there!, week 4 huh? yes, weeks are flying by! This past week was a lot of work, at least for me, the electrical cuts in town and other stuff took a lot of time away from AM, luckily i uploaded my assignment on time. I really enjoyed last week, it was a lot of fun getting to see the improvement of the animation throughout the week, working on details it's fun also, i could get lost in time doing that :). That reminds me of the many people who believes that animating a bouncing ball is a piece of cake, well...to get decent results as a beginner, it's hard work, and this time we had to animate two of them!, one lighter than the other.

The lecture was an introduction to timing and spacing, timing is a large concept, it's what gives realism and meaning to motion, take for example the bouncing ball, if there was no timing or spacing it would only be motion from point A to B, no acceleration, no gravity, no physics, no nothing, and it applies to almost everything.

I leave here the assignment video. By the way, we're not focusing on great graphics for the moment, just animation, i'll deal with fancy stuff and renderings later :).

Hola! semana 4 no? si, las semanas están pasando volando!. Ésta fue de mucho trabajo, por lo menos para mi, los racionamientos eléctricos y otras cosas me quitaron mucho tiempo para AM, por suerte subí la asignación a tiempo. Realmente disfruté la semana, fue muy divertido ver las mejoras de la animación con el pasar de las horas, trabajar en los detalles también es muy entretenido, podría perderme en el tiempo haciendo eso. Eso me recuerda que mucha gente piensa que animar una pelota rebotando es super fácil y rápido, bueno...para obtener resultados decentes como principiante, es bastante trabajo, y eso que no es mi primera animación de una pelotica rebotando, par rematar tuvimos que animar dos!, una más liviana que la otra!, pero como dicen "sarna con gusto no pica" ¿no? jeje

La clase fue una introducción al timing y spacing, timing es un concepto muy amplio, es lo que da realismo y significado al movimiento, tomemos por ejemplo la pelota, si no hubiese timing o spacing, solo sería puro movimiento de un punto A al B, no habría aceleración, ni gravedad, ni física ni nada, y aplica para casi todo.

Aquí dejo el video de la asignación. Por cierto, no nos estamos enfocando en gráficos bonitos por los momentos, solo animación. Los adornos y renders los dejaré para después.



2 comments:

  1. Que bonitas, como rebotan :) está bien interesante el curso que estás haciendo :D keep it up!

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  2. woooouuuhhh!!! muchos dicen ke animar dos simples pelotas es facil pero no ke buen trabajo hoy empeze a leer tu blog y creeme ke tengo muchas ganas de hacer el curso... exitos

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