Tuesday, May 25, 2010

Vanilla Walk 1/2 - Class 1 - Week 8


This past week we animated a walk cycle (vanilla walk) in stepped mode. Stepped mode is a method of working in 3D softwares which means that the animation has no in-betweens, this is very useful in the blocking stage, what does blocking mean i hear? blocking is the simplest way to convey the idea of an animation, and it's not the animation itself, that's why it looks unfinished or rough. It was really not that difficult to do, the problem came when i tried to make a different kind of walk just for fun, and that's what we'll be doing next week!. I also learned that little changes sometimes makes huge differences, that's why i struggled with the other test animation, so i'll have to study more walk cycles.

We also had to make a Stu pose that showed "strength", i spent a lot of time on this one but got a little disappointed, too many critiques from my mentor :(, also reflected on my grade (which was not bad at all btw), but anyways...i'm always aiming high.

This week was not as stressing as the previous ones, so i had some time to "rest" on the weekend. This week is similar, so i'll try to make some revisions. And yeah, i know i'm boring this week, that's because...i'm not having a good one :(. I'll try to cheer up and make a stupid joke next week! :).

La semana pasada tuvimos que animar un ciclo de caminado, (vanilla walk) en modo escalonado (stepped mode). Stepped mode es un método de trabajo en programas 3D donde no existen inbetweens o dibujos intermedios (a menos que la animación se haga en su totalidad cuadro por cuadro) este modo de trabajo es útil en la fase de blocking, pero qué es blocking? blocking es la manera más simple de comunicar la idea de una animación, pero no es la animación en si, por esta razón pareciera que la animación está incompleta o cruda. No fue particularmente difícil, pero el problema surgió cuando traté de hacer un ciclo un poco distinto. Allí es cuando la experiencia entra en juego. También aprendí que los pequeños cambios a veces hacen grandes diferencias (por eso sufrí con la otra prueba de animación).

También tuvimos que hacer otra pose con "Stu" que reflejara fuerza, pasé bastante tiempo en ésta, pero salí un poco decepcionado después de ver mi nota (la cual no es mala), pero bueno...siempre estoy apuntando alto.

Esta semana no fue tan estresante como las pasadas, así que tuve tiempo de descansar un poco el fin de semana. Esta semana es parecida, así que trataré de hacer algunas correcciones. Y si, se que estoy medio aburrido ésta semana, eso es porque...no es muy buena que digamos para mi :(. Trataré de animarme y hacer algún chiste tonto en el próximo post :).


"Ballie" Animation Assignment



Stu Pose "Strenght" (Revision)



Stu Pose "Strenght"



2 comments:

  1. Vamos Fercho!!! Animo! :D Ojala salgas rapido de lo que te tiene mal

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  2. gracias Yisus, yo también espero :)

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