Monday, May 31, 2010

Walk Cycle Completed 2/2 - Class 1 - Week 9


Hi everyone, i had a great time last week splining things out for the walk cycle, overall i feel satisfied with the results, i achieved almost exactly what i wanted, i had to watch lots of reference for this, in fact, i started again from scratch, i redid the blocking to make a better foundation, which saved me a lot of time in the graph editor.

The lecture was about Exaggeration, really fun lecture. Exaggeration is a very essential principle, it's one of the things that makes animation more appealing, it's useful to draw the attention of the audience at any given moment, to make things clearer to read and to make what we see in the real world more interesting, and since we lose bits of information when putting something on screen, this is principle becomes vital in animation. So exaggerate your poses, your timing, your ideas!. I know i will be doing that this week! ;)

This week we had to do another Stu pose, this time the theme was "concern", here it is along with the completed walk cycle.


Hola a todos, ésta semana fue realmente excelente, la pasé de lo mejor refinando la animación para el ciclo de caminado, en general estoy satisfecho con los resultados, conseguí casi exactamente lo que quería, para eso tuve que ver bastante referencia una y otra vez, de hecho, comencé otra vez de cero, rehice el blocking para tener una mejor fundación, lo cual me ahorró bastante tiempo en el graph editor.

La clase fue sobre Exageración, bien divertida. La exageración es un principio esencial, es una de las cosas que hace a la animación atractiva, es importante para llevar la atención de la audiencia hacia un momento específico, para hacer que las cosas puedan leerse con mayor claridad y para hacer al mundo real más interesante, ya que buena parte de la información que se coloca en pantalla se pierde, por esto la exageración se vuelve vital en la animación. Así que exajera tus poses, tu timing y tus ideas!.

Esta semana tuvimos que hacer otra pose con "Stu", ésta vez el tema fue "preocupación", aquí la dejo junto con el ciclo de caminado.


Walk Cycle Completed



Stu Pose "Concern"



Blue Sky's "Rio" Trailer


Though i'd post the new Blue Sky movie "Rio" trailer in here, first because it's really great, but mostly because my mentor for this term (which is about to be over) works on that movie, and it's a way for me to say…thanks? yes, thanks Scott for that wisdom, and congrats!.



RIO - 3D - Official Trailer from Ed Zerati on Vimeo.

Tuesday, May 25, 2010

Vanilla Walk 1/2 - Class 1 - Week 8


This past week we animated a walk cycle (vanilla walk) in stepped mode. Stepped mode is a method of working in 3D softwares which means that the animation has no in-betweens, this is very useful in the blocking stage, what does blocking mean i hear? blocking is the simplest way to convey the idea of an animation, and it's not the animation itself, that's why it looks unfinished or rough. It was really not that difficult to do, the problem came when i tried to make a different kind of walk just for fun, and that's what we'll be doing next week!. I also learned that little changes sometimes makes huge differences, that's why i struggled with the other test animation, so i'll have to study more walk cycles.

We also had to make a Stu pose that showed "strength", i spent a lot of time on this one but got a little disappointed, too many critiques from my mentor :(, also reflected on my grade (which was not bad at all btw), but anyways...i'm always aiming high.

This week was not as stressing as the previous ones, so i had some time to "rest" on the weekend. This week is similar, so i'll try to make some revisions. And yeah, i know i'm boring this week, that's because...i'm not having a good one :(. I'll try to cheer up and make a stupid joke next week! :).

La semana pasada tuvimos que animar un ciclo de caminado, (vanilla walk) en modo escalonado (stepped mode). Stepped mode es un método de trabajo en programas 3D donde no existen inbetweens o dibujos intermedios (a menos que la animación se haga en su totalidad cuadro por cuadro) este modo de trabajo es útil en la fase de blocking, pero qué es blocking? blocking es la manera más simple de comunicar la idea de una animación, pero no es la animación en si, por esta razón pareciera que la animación está incompleta o cruda. No fue particularmente difícil, pero el problema surgió cuando traté de hacer un ciclo un poco distinto. Allí es cuando la experiencia entra en juego. También aprendí que los pequeños cambios a veces hacen grandes diferencias (por eso sufrí con la otra prueba de animación).

También tuvimos que hacer otra pose con "Stu" que reflejara fuerza, pasé bastante tiempo en ésta, pero salí un poco decepcionado después de ver mi nota (la cual no es mala), pero bueno...siempre estoy apuntando alto.

Esta semana no fue tan estresante como las pasadas, así que tuve tiempo de descansar un poco el fin de semana. Esta semana es parecida, así que trataré de hacer algunas correcciones. Y si, se que estoy medio aburrido ésta semana, eso es porque...no es muy buena que digamos para mi :(. Trataré de animarme y hacer algún chiste tonto en el próximo post :).


"Ballie" Animation Assignment



Stu Pose "Strenght" (Revision)



Stu Pose "Strenght"



Sunday, May 16, 2010

Animating Tailor - Class 1 - Week 7


I'm so in love with animation, that i think i never liked something that much in the past, i mean, this is it, this is my holly grail, and i'm grateful i found it and have the opportunity to be in such an amazing school as Animation Mentor, everything is so wonderful that it'll be a shame if i have to leave it, and unfortunately there's a possibility.

Now let's talk about last week, i know i say this every week, but this has been the hardest one, assignments are getting harder and harder every time, i now need not just one but two more days a week, that's three sundays, one to finish my assignments the way i want to, one to do things i'm leaving behind and i have to do, and one to rest. Can we do that? please?!. I know, i'm a little nuts but that's the lack of rest.

This week we had to animate "Tailor", yes our good friend tailor, this is an advanced overlapping assignment (check my last post for further info), it took me about 25 hours to finish, and i'm not counting the planning, lectures, reference study, maya training, etc. If i have had 5 more hours to polish, i would have been completely satisfied, but i'm happy in general. Take a look at the video and leave a comment, we rely on feedback a lot!

Update: now that i have fresh eyes again because i haven't touched maya in a few hours, i'm not happy with he results, lol! that's how animation works.

Amo tanto la animación, que no recuerdo algo que me haya gustado tanto en el pasado, me refiero a que, esto es, éste es mi santo grial, y estoy agradecido de haberlo encontrado y de tener la oportunidad de estudiar en tan increible escuela como lo es Animation Mentor, todo es tan fascinante que sería una lástima tener que dejarlo, y desafortunadamente existe esa posibilidad.

Ahora hablemos sobre la semana pasada, se que digo esto todas las semanas, pero ésta ha sido la más dura de todas, las asignaciones se ponen más y más difíciles cada vez, ahora necesito no uno sino dos días más a la semana, uno para terminar mis asignaciones como yo quiero, uno para hacer cosas que estoy dejando de hacer y que debo hacer y uno para descansar. Puedo tenerlos? por favor?!, Lo sé, me estoy volviendo coo koo! eso es la falta de sueño.

Esta semana tuvimos que animar a "Tailor", sip, nuestro buen amigo tailor, esta es una asignación avanzada de "overlapping" (para mayor info chequea mi post anterior), me tomó cerca de 25 horas completarla, y no estoy contando el planning, las clases, estudio de referencia y maya training. De haber tenido 5 horas más para pulir, creo que hubiese quedado completamente satisfecho, pero en general estoy contento con los resultados. Échale un vistazo al video y deja un comentario, realmente dependemos mucho del feedback!

Update: ahora que tengo "ojos frescos" otra vez porque no he tocado maya en algunas horas, debo decir que no estoy contento con los resultados, lol! sí es como funciona esto.



Monday, May 10, 2010

Hypnotized by the pendulum!, Class1 - Week6


Last week was the hardest since i started, i mean i was freaking out because i had no time to finish the animation, man this is really weird but even after i submitted my animation for revision, i wanted to keep animating the frigging pendulum… on a sunday… after almost 19 hours with 5 hour sleep in between, god i miss that tail, lol!, although I wish i had one more sunday just to rest, the lack of time is starting to affect me, officially i have no spare time, and i have to do something about it, but i'm still happy anyway :).

The lecture was about the overlapping action principle, that one is a difficult one to grasp, i had a hard time understanding the physics for this animation. To explain it easily, it's when one joint moves after the other and makes this wave motion caused by a force, like legs moving in a walk cycle, or the motion of a squirrel's tail, i mean, it's not that difficult to understand the concept, but not easy when animating a pendulum!, that's when you truly get it, or start to get it. For example, what happens when the pendulum changes direction in x or y? how will the joints move? what about the timing and spacing? , i think i will be asking myself those question as long as i animate, and i'm happy for that!, i mean isn't it nice to be learning all the time?

I leave you with the exercise, for which i didn't have enough time to polish :(


La semana pasada fue la más difícil desde que comencé, estaba bastante estresado porque casi no tenía tiempo para terminar la animación, carajo, esto es bien raro pero después de subir mi animación quería seguir con el pendejo péndulo, un domingo… después de trasnocharme animando casi 19 horas con solo unas 5 horas de sueño, Dios extraño animar ese péndulo! xD!. Aunque quisiera tener otro domingo más para descansar, la falta de tiempo está comenzando a afectarme, oficialmente, no tengo tiempo de ocio y tengo que hacer algo al respecto, pero sigo contento de todas maneras :).

La lección fue sobre el principio de "overlapping" o "superposición", este fue difícil, tuve problemas entendiendo la física para poder hacer la animación. Para explicarlo de manera sencilla, es cuando una articulación se mueve después de la otra y crea este movimiento en forma de ola causado por una fuerza, como cuando las piernas se mueven al caminar, o el movimiento de la cola de una ardilla, me refiero a que el concepto no es difícil de entender, pero si lo es cuando se anima un péndulo! ahí es cuando realmente lo entiendes, o empiezas a entenderlo. Por ejemplo que pasa cuando el péndulo cambia de dirección en x o y? como se van a mover las articulaciones? y que hay del timing y el spacing? Creo que me estaré preguntando esas cosas mientras esté animando, y me alegro por eso!, me refiero a que, no es cool estar aprendiendo todo el tiempo?

Aquí los dejo con el ejercicio, para el que no tuve suficiente tiempo de pulir :(.









Tuesday, May 4, 2010

Obstacle Course Class1 - Week5


Really…it's time accelerating or what? i can't believe how fast this is going, must be what people say about time passing by too fast when we enjoy something too much :). This past week we had a lecture about squash and stretch, and this is easy to explain in letters:, here i go, normal state of a ball: o, squashed ball: _ stretch ball: | , wait, no, not so easy, there's a lot more!, squash and stretch seems easy but it's a little more complicated than that when used in animation, it can be used in many situations (and not only with a ball) to give an animated character an organic feeling, S&S is a reaction to a force, and it's a natural thing but it can be exaggerated and has to be applied very carefully in animation in order to get entertaining, fluid , believable and appealing animations.

This week's assignment was to make a ball run through an obstacle course using Squash and Stretch, also we had to create another pose with the theme "Devastation", and this is what came out of all this talking :), see you next week, hopefully, if you're not already bored with my posts! xD


En serio…se está acelerando el tiempo o que? no puedo creer cuán rápido va esto, debe ser lo que la gente dice siempre de que el tiempo pasa volando cuando uno disfruta algo mucho :). Ésta semana pasada tuvimos una clase sobre Squash and Stretch (aplastamiento y estiramiento) y es muy fácil de explicar en letras, aquí voy; estado normal de una pelota: 0 aplastada: _ estirada: |, un momento, no es tan fácil, hay, mucho más! Squash and Stretch parece fácil, pero es más complicado que eso cuando se usa en animación, puede ser usado no solo en una simple pelota, sino en muchas otras situaciones para darle a un personaje una sensación orgánica, S&S es una reacción a una fuerza, es algo natural pero se puede exagerar, y tiene que ser aplicado con mucho cuidado para así obtener animaciones entretenidas, fluidas, creíbles y atractivas.

La asignación de ésta semana fue animar una pelota a través de una ruta de obstáculos usando el principio de Squah and Stretch, también tuvimos que crear otra pose con el tema "Devastación" y esto es lo que salió de toda ésta habladera, nos leemos la próxima semana, espero!, si ya no se aburrieron de mis posts! xD






Planning Process



Devastated Pose


Devastated Pose Sketches